Misschien is het wel je beste eigenschap om een succesvolle carrière op te bouwen dat je communicatie goed ontwikkeld is. Effectief communiceren bij je werkgever kan soms opslag / positieverbetering binnen het bedrijf aanzienlijk verbeteren en verhogen. Natuurlijk kan je een training volgen om je communicatie te verbeteren en deze verder te ontwikkelen. Ook communicatie moet namelijk regelmatig onder de loep worden genomen.
Wanneer we iets duidelijk willen maken aan een ander, denken we vaak lang en hard na over hoe we dit gaan zeggen. Dit is juist de verkeerde manier om hier mee om te gaan. Om juist na te kijken hoe je iets tegen de ander wilt zeggen, moet je eigenlijk nadenken over hoe de persoon de informatie van jouw gaat horen en vernemen. Veelal is het juist wat werknemers niet zeggen wat heel belangrijk is dan wat mensen juist wel durven zeggen. Sommige mensen schrikken af om publieke of voor grote groepen te spreken. Managers kunnen dit juist niet. Het zal je carrière hinderen of stagneren als je niet overtuigend voor een grote groep kan spreken. Als zo velen anderen dingen moet je eigenschappen oefenen. Het spreken voor grote groepen zal makkelijker worden door dit te oefenen en te bestuderen.
Veel managers en bedrijven falen omdat zij ervan uitgaan dat er mensen rondom hen zijn die hun mogen en veelal het met hun eens zijn. Mensen die juist een tegen woord hebben of suggestie worden vermeden. Wanneer een onderneming of manager juist toe laat dat andere werknemers ideeën, suggesties of opmerkingen mogen geven die serieus genomen worden creëert dat een team van gemotiveerde collega’s en werknemers. Dit heeft natuurlijk veel meer nut op langere termijn dan waarbij werknemers kort worden gehouden in hun opmerkingen en suggesties. Hierbij creer je een gevoel bij de werknemer in de vorm van angst. Wat als zij iets zeggen of voorstellen, welke consequenties zal dat dan hebben.
(694)
Niek Braun
Laatste berichten van Niek Braun (toon alles)
- Drie tips die vertrouwen opbouwen - 6 mei 2013
- Het verbeteren van je communicatie skills op je werk - 6 mei 2013
- Het oefenen van je communicatie skills - 18 april 2013