Folderverspreiding nog altijd populair

In een tijd waarin het aantal postkantoren drastisch afneemt, de kranten voornamelijk digitaal vanaf de telefoons of tablets gelezen worden en we onze verjaardagskaartjes per e-mail krijgen blijft er toch één verschijnsel redelijk overeind. Folders worden namelijk nog altijd op grote schaal in het vertrouwde formaat door de brievenbus geduwd, mits we hier door middel van een sticker geen bezwaar tegen maken natuurlijk. Hoe komt het dat reclamefolders nog altijd in het straatbeeld te vinden zijn en waarom zullen ze dit ook blijven?

Reclamefolders verspreiden

Voor de consument maakt een aanbieding vanaf een plastic folder eenmaal meer indruk dan wanneer men het leest vanaf een klein telefoonscherm. Ga maar bij u zelf te rade, u heeft vast wel eens de aanbiedingen van de supermarkt op uw smartphone gecheckt. Toegegeven, dit gaat veel eenvoudiger wanneer u ze rechtstreeks uit de folder bekijkt, nietwaar? En daarom blijft het overgrote deel van bedrijvend Nederland landelijk of lokaal reclamefolders verspreiden. Simpelweg omdat dit veel meer impact heeft.

Werkgelegenheid voor jongeren

Het zal zeker niet de reden zijn dat folders zullen blijven, maar een prettige bijkomstigheid is wel dat folderverspreiding met zich meedraagt dat veel jongeren een leuk extraatje kunnen verdienen het het bezorgen van de folders. Ook al zullen deze bij de meeste huishoudens met het plastic er nog omheen geseald, pardoes in de oud-papier-bak verdwijnen. Vast zullen er wel mensen zijn die reikhalzend uitkijken naar de wekelijkse aanbiedingen parade. Het zijn dan ook deze mensen die vatbaar zijn voor mooi opgemaakte reclames, met de eye-openers en dikgedrukte teksten als springplanken voor nieuwe (vaak onnodige) aankopen.

Korting is besparen?

Of dit nu typisch Nederlands is of niet, besparen doen we graag. Maar het lijkt of veel mensen denken dat iets aanschaffen in de uitverkoop ook een vorm van besparen is. Enerzijds wel natuurlijk, omdat er normaal gesproken meer voor betaald dient te worden. Maar de meeste aankopen zijn juist de dingen die niet op het boodschappenlijstje stonden of broodnodig waren. Daar komt goede marketing om de hoek kijken, waar veel bedrijven wel degelijk kaas van hebben gegeten. Arme consumenten toch. Wees dus blij als uw foldertje weer door uw brievenbus komt vallen.

(253)

The following two tabs change content below.
Mijn naam is Eva de Bisk en ik blog over van alles en wat nog meer. Bisk Blogt!